1. Nazwa sprawy |
Rejestracja pojazdu zabytkowego |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 4, tel. (95)748 89 61 Poniedziałek - Piątek 7.30-14.30, |
3. Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o rejestrację (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu), 2. Dowód własności (jeżeli pojazd nie jest jeszcze zarejestrowany na właściciela), 3. Dowód rejestracyjny (jeżeli był wydany) 4. Tablice rejestracyjne (jeżeli były wydane), 5. Uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów, 6. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi oraz protokół z oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego, 7. Dowód uiszczenia opłaty administracyjnej za rejestrację pojazdu.
a w przypadku pierwszej rejestracji pojazdu zabytkowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej dodatkowo: 1. Zagraniczny dowód rejestracyjny, lub dwie części dowodu rejestracyjnego, jeżeli w kraju pochodzenia dowód rejestracyjny składa się z dwóch części, 2. Dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa trzeciego i jest rejestrowany po raz pierwszy, 3. Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego i jest rejestrowany po raz pierwszy lub dokument potwierdzający zwolnienie z tej opłaty, 4. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego pojazdu, 5. Ocena rzeczoznawcy samochodowego ustalająca rok produkcji pojazdu, jeżeli nie wynika on jednoznacznie z innych dokumentów przedłożonych do rejestracji, 6. Tłumaczenie dokumentów sporządzonych w języku innym niż polski – tłumaczenie wyłącznie przez tłumacza przysięgłego,
|
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa 2. Opłata administracyjna dokonana na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731 · opłaty
|
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalnie 30 dni). |
7. Sposób załatwienia |
Wydawane jest pozwolenie czasowe oraz nowe tablice rejestracyjne, a następnie spersonalizowany dowód rejestracyjny oraz wypełnioną kartę pojazdu. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
W przypadku rejestracji pojazdu zabytkowego zakupionego w kraju, zarejestrowanego dotychczas w innym powiecie, właściciel po złożeniu wniosku o rejestrację otrzymuje pozwolenie czasowe oraz nowe tablice rejestracyjne, po czym po upływie maksymalnie 44 dni otrzymuje spersonalizowany dowód rejestracyjny. W przypadku rejestracji pojazdu zabytkowego używanego zarejestrowanego dotychczas w powiecie choszczeńskim, właściciel po złożeniu wniosku o rejestrację otrzymuje pozwolenie czasowe oraz tablice rejestracyjne, po czym po upływie maksymalnie 44 dni otrzymuje spersonalizowany dowód rejestracyjny. Dotychczasowe tablice rejestracyjne zostaną unieważnione. Import zza granicy: W przypadku przedłożenia do wniosku o rejestrację pojazdu kompletu wymaganych dokumentów właściciel otrzymuje pozwolenie czasowe oraz tablice rejestracyjne i po upływie maksymalnie 44 dni otrzymuje spersonalizowany dowód rejestracyjny. Pojazd zabytkowy to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury. Wszystkie dokumenty załączone do wniosku, a sporządzone w języku obcym, muszą zostać przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Urząd wymaga pełnego tłumaczenia dokumentów – dokumenty przetłumaczone „częściowo”, lub wybiórczo nie będą uznawane
|
10. Załączniki |