1. wniosek o wykreślenie z rejestru jachtów (formularze do pobrania),
2. dokument rejestracyjny,
3. pełnomocnictwo potwierdzające działanie w imieniu pozostałych współwłaścicieli, w przypadku jeśli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, bądź jeśli pełnomocnik działa w imieniu właściciela jednostki,
4. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
Wniosek o rejestrację może być złożony w formie papierowej lub elektronicznej poprzez Aplikację Konta Interesanta: https://interesant.reja24.gov.pl. Wniosek złożony w formie elektronicznej jest opatrzony:
1) podpisem zaufanym albo
2) kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
3) podpisem osobistym
W przypadku przedkładania pełnomocnictwa opłata skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Opłatę za zezwolenie należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Choszcznie, Bank GBS w Choszcznie, nr konta; 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005, z dopiskiem „za pełnomocnictwo", jeżeli jest wymagana.
Wniosek w formie papierowej należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Choszcznie ul. Nadbrzeżna 2, 73-200 Choszczno (kancelaria), w formie elektronicznej poprzez Aplikację Konta Interesanta: https://interesant.reja24.gov.pl.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Bolesława Chrobrego 27, pok. nr 203, tel./fax. 95 765 85 11, ochrona@powiatchoszczno.pl
1. Art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.