Funkcję Kierownika Wydziału Organizacyjnego i Kadr sprawuje Joanna Bartczak
email: jbartczak@powiatchoszczno.pl
Telefon (95) 748 8951
Wydział Organizacyjny i Kadr nadzoruje bezpośrednio Sekretarz Powiatu.
1. Do zadań wydziału należy:
1) opracowywanie projektów dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania starostwa;
2) prowadzenie spraw kadrowych pracowników starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz spraw z zakresu powoływania i odwoływania kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży;
3) udostępnianie list obecności pracowników;
4) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem etatami i funduszem płac;
5) realizowanie zadań związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowisko pracy;
6) realizowanie zadań związanych z organizacją służby przygotowawczej;
7) załatwianie spraw emerytalno – rentowych pracowników;
8) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem pracownikom nagród, wyróżnień oraz wymierzaniem kar porządkowych;
9) przygotowywanie skierowań pracowników na badania lekarskie wstępne, okresowe i kontrolne;
10) prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników pod kątem wykorzystania czasu pracy i ich kwalifikacji oraz ustalania potrzeb w zakresie doskonalenia zawodowego i przekwalifikowania;
11) prowadzenie kart ewidencji czasu pracy pracowników obsługi starostwa;
12) prowadzenie dokumentacji związanej z zawieraniem umów w związku z przyznaniem przez starostę limitu kilometrów na używanie samochodu niebędącego własnością pracodawcy do celów służbowych;
13) prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
14) organizowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia pracowników starostwa;
15) prowadzenie spraw dotyczących umów na odbywanie praktyk zawodowych i staży przez uczniów szkół;
16) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania staży oraz robót publicznych;
17) prowadzenie rejestrów upoważnień wydawanych pracownikom do załatwiania spraw z upoważnienia starosty, w tym do wydawania decyzji administracyjnych;
18) prowadzenie rejestru zarządzeń starosty;
19) zatwierdzanie delegacji służbowych pracowników;
20) sporządzanie sprawozdań GUS odnośnie spraw pracowniczych;
21) zabezpieczenie przestrzegania w starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym prowadzenie rejestru i kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy;
22) organizowanie wyborów oraz konsultacji społecznych;
23) prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami majątkowymi pracowników;
24) prowadzenie wykazu powiatowych jednostek organizacyjnych;
25) prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi;
26) załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi;
27) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia starostwa;
28) gospodarowanie drukami i formularzami;
29) gospodarka odpadami (surowcami wtórnymi);
30) prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie w wydawnictwa fachowe na potrzeby doskonalenia zawodowego pracowników starostwa;
31) utrzymanie porządku i czystości wokół budynków starostwa oraz w pomieszczeniach biurowych, sanitarnych, korytarzach oraz w piwnicach starostwa;
32) współpraca z firmą zewnętrzną wykonującą usługi w zakresie utrzymania czystości;
33) sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
34) prowadzenie Archiwum Zakładowego:
a) przejmowanie dokumentacji;
b) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
c) przeprowadzanie skontrum dokumentacji;
d) porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
e) udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
f) wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
g) przeprowadzanie kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów;
h) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu;
i) przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego;
j) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.
35) opracowywanie i prawidłowa realizacja planu finansowego będącego w dyspozycji wydziału.
2. Przy znakowaniu akt wydział stosuje symbol „OK”.