1. Nazwa sprawy |
Wydanie legitymacji instruktora |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 39 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30, e-mail: osk@powiatchoszczno.pl |
3. Podstawa prawna |
§ Ustawa o kierujących pojazdami (Dz. U. 2015.155); § Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U.2015.2096) |
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o wpis do ewidencji instruktora/wykładowcę 2. Orzeczenie lekarskie i psychologiczne, 3. Zaświadczenie o posiadaniu uprawnienia do kierowania pojazdami rodzaju objętego szkoleniem (zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami) 4. Zaświadczenie o niekaralności 5. Fotografia o wymiarach 3, 5 x 4,5 cm, 6. zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów/wykładowców kursu uzupełniającego dla instruktorów/wykładowców |
5. Opłata |
Opłata administracyjna • za wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców – 50,00 zł • opłata ewidencyjna – 1,00zł
(opłaty wnosi się na konto Starostwa Powiatowego w Choszcznie - 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731)
Opłata skarbowa • za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa, |
6. Sposób załatwienia |
Legitymację instruktora wydaje i dokonuje wpisu do ewidencji instruktorów, na wniosek instruktora, starosta właściwy dla miejsca zamieszkania instruktora. |
7. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
8. Informacje dodatkowe |
Po spełnieniu przez instruktora wymogów ustawowych Starosta wydaje legitymacje instruktora na okres wynikający z terminów badań lekarskich i psychologicznych |
9. Załączniki |