1. wniosek - zawiadomienie o zbyciu/nabyciu jachtu lub innej jednostki pływającej do długości do 24 m ,
2. dokumentacja poświadczająca zbycie/nabycie jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m (np. umowa sprzedaży /kupna).
W razie przeniesienia na inną osobę własności zarejestrowanej jednostki, pływającej dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dokument rejestracyjny. Właściciel zarejestrowanej jednostki pływającej jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący, w terminie nieprzekraczającym 30 dni o zbyciu lub nabyciu jednostki.
Zawiadomienie o zbyciu/nabyciu może być złożone w formie papierowej lub elektronicznej poprzez Aplikację Konta Interesanta: https://interesant.reja24.gov.pl. Wniosek złożony w formie elektronicznej jest opatrzony:
1) podpisem zaufanym albo
2) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, albo
3) podpisem osobistym
Wszelka dokumentacja dotycząca zawiadomienia o zbyciu/nabyciu jednostki w formie elektronicznej prowadzona będzie poprzez ww. aplikację systemu REJA24.
Zawiadomienie o zbyciu/nabyciu w formie papierowej należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Choszcznie ul. Nadbrzeżna 2, 73-200 Choszczno (kancelaria), w formie elektronicznej poprzez Aplikację Konta Interesanta: https://interesant.reja24.gov.pl.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Bolesława Chrobrego 27, pok. nr 203 tel./fax. 95 765 85 11, ochrona@powiatchoszczno.pl
Odwołanie do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
1. Art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających długości do 24 m.
2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.