1. Nazwa sprawy |
Wydanie zezwolenia na imprezę powodującą szczególne utrudnienia w ruchu |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 39 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30, e-mail: transport@powiatchoszczno.pl |
3. Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) |
4. Wymagane dokumenty |
1. Pisemny wniosek zawierający w szczególności: § Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy, § Rodzaj i nazwę imprezy, § Informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy, § Informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy, § Wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy, § Podpis organizatora lub jego przedstawiciela. 2. Załączniki: § Opinia Komendanta Wojewódzkiego Policji mówiąca o organizowanej imprezie oraz sposobie jej zabezpieczenia, § Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, § Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy, § Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników imprezy, § Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, w którym odbędzie się impreza, § Zobowiązanie organizatora do przywrócenia poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będących następstwem – do ich bezzwłocznego naprawienia szkody lub pokrycia kosztów tych napraw, § Pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych, § Projekt tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli występuje taka konieczność), § Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej |
5. Opłata |
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł - płatność dokonywana w kasie Urzędu Miejskiego w Choszcznie lub na rachunek Urzędu Nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005 ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.) |
6. Termin załatwienia |
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy). |
7. Sposób załatwienia |
Starosta wydaje decyzję – zezwolenie na przeprowadzenie imprezy powodującej szczególne utrudnienie na drogach publicznych. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Zezwolenie dotyczy imprez organizowanych na drogach publicznych – gminnych i powiatowych w obrębie powiatu. Organizator imprezy jest zobowiązany przed uzyskaniem zezwolenia spełnić wszystkie ustawowe wymogi niezbędne do jego uzyskania. Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie. Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy. |
10. Załączniki |