1. Nazwa sprawy |
Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 1, tel. (95)748 89 43 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30, e-mail: komunikacja@powiatchoszczno.pl |
3. Podstawa prawna |
§ ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) § ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 nr 220 poz. 1457) |
4. Wymagane dokumenty |
1. Pisemny wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, 2. Załączniki: § Potwierdzenie posiadania siedziby lub miejsca zamieszkania przedsiębiorcy na terenie powiatu, § Zaświadczenie z rejestru działalności gospodarczej potwierdzające wpis przedsiębiorcy do rejestru, § Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku spółek jawnych, akcyjnych lub z ograniczoną odpowiedzialnością), § Dokumenty świadczące o wykształceniu, praktyce zawodowej i odbytych szkoleniach każdego pracownika (diagnosty), § Oświadczenie, o którym mowa w art. 83a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, § Decyzja Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego w Warszawie potwierdzająca spełnienie wymagań techniczno - organizacyjnych stanowisk kontrolnych, § Zaświadczenie potwierdzające, że przedsiębiorca nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, § Zaświadczenia potwierdzające nie zaleganie z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne, § Zaświadczenia potwierdzające nie zaleganie z uiszczeniem podatków, opłat na rzecz organów podatkowych (urząd gminy, urząd skarbowy etc), § Zaświadczenie potwierdzające, że przedsiębiorca nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści materialnej lub za przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub wszystkich członków organów osoby prawnej, § Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej.
|
5. Opłata |
Opłata skarbowa: § za wydanie zezwolenia - 412,00 zł. (opłata na konto Urzędu Miejskiego w Choszcznie) § za zmianę warunków wydanego zezwolenia - 206,00 zł. (opłata na konto Urzędu Miejskiego w Choszcznie) rachunek Urzędu Nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005. |
6. Termin załatwienia |
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy). |
7. Sposób załatwienia |
Przedsiębiorca po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami, w terminie nie przekraczającym 7 dni, otrzymuje zaświadczenie potwierdzające wpis do rejestru lub decyzję o odmowie dokonania wpisu. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Starosta nadaje stacji kolejny numer ewidencyjny zgodnie ze wzorem określonym w odrębnych przepisach. Wydanie zaświadczenia poprzedzone jest wizytacją na stacji w celu zweryfikowania danych zawartych we wniosku. |
10. Załączniki |