Wymagane dokumenty:
- wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji,
- statut (3 egzemplarze),
- lista założycieli (min.7 osób) zawierająca:
* imię i nazwisko,
* datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania,
* własnoręczny podpis,
- lista obecności na Zebraniu Założycielskim,
- protokół z wyboru Komitetu Założycielskiego
- informacja o tymczasowej siedzibie
Opłaty:
1) Wpis do ewidencji oraz wykreślenie ( wydanie decyzji administracyjnej) uczniowskiego klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827) zwolniony jest z opłaty skarbowej.
2) Wydanie zaświadczenia o wpisie uczniowskiego klubu sportowego do ewidencji prowadzonej przez Starostę na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej(t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827) zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria ogólna, parter
ul. Nadbrzeżna 2
Starostwo Powiatowe w Choszcznie
Termin załatwienia sprawy:
30 dni od daty złożenia wniosku
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Prasowy, Promocji, Kultury i Sportu
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie
w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem wydającego decyzję.
Podstawa prawna:
Art. 4 ust. 4 i 7 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 176, ze zm.) w zw. z art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814, 1579) oraz art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 26 ze zm.)