1. Nazwa sprawy |
Wykreślenie zastawu rejestrowego |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00, |
3. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek, 2. Prawomocne postanowienie sądu o wykreśleniu pojazdu z rejestru zastawów, 3. Dowód rejestracyjny, 4. Polisa OC (do wglądu).
|
5. Opłata |
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa. |
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco. |
7. Sposób załatwienia |
Zmiana jest odnotowywana w centralnej ewidencji pojazdów oraz w formie pisemnej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym |
8. Tryb odwoławczy |
Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na czynności administracyjne do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. |
9. Informacje dodatkowe |
Właściciel pojazdu jest zobowiązany zawiadomić starostę o wszelkich zmianach w prawie własności pojazdu w terminie do 30 dni od dnia zaistnienia zmian. W tym przypadku strona jest zobowiązana dostarczyć do starostwa prawomocne postanowienie sądu o wykreśleniu pojazdu z rejestru zastawów. |
10. Załączniki |
Formularz wniosku.