1. Nazwa sprawy |
Wydanie wtórnika nalepki legalizacyjnej |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00, |
3. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
|
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa: za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa.
Opłata administracyjna oraz ewidencyjna dokonana jest na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731 |
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalny czas 7 dni). |
7. Sposób załatwienia |
Właściciel pojazdu po złożeniu wniosku otrzymuje „od ręki” duplikat znaku legalizacyjnego. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Urząd zastrzega sobie prawo zażądania oceny uprawnionego rzeczoznawcy samochodowego w sytuacjach uzasadniających jej zażądanie. Pracownik wydziału osobiście dokonuje wklejenia nalepek do dowodu rejestracyjnego i na tablice rejestracyjne. |
10. Załączniki |