1. Nazwa sprawy |
Wyrejestrowanie pojazdu z powodu trwałej utraty pojazdu |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00, |
3. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu), 2. Tablice rejestracyjne (jeżeli właściciel posiada), 3. Dowód rejestracyjny (jeżeli właściciel posiada), 4. Dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu 5. Dowód wniesienia opłaty określonej w art. 79 ust.5 ustawy Prawo o ruchu drogowym
|
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa: § za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa, § za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł płatność dokonywana w kasie Urzędu Miejskiego w Choszcznie lub na rachunek Urzędu Nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005 ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
2. Opłata na rzecz gminy wyliczona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności– opłata ustalana indywidualnie dla pojazdu. |
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalnie 30 dni). |
7. Sposób załatwienia |
Wydanie decyzji Starostyo wyrejestrowaniu pojazdu z powodu trwałej utraty pojazdu |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu należy złożyć urzędzie jego ostatniej rejestracji. W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, lub tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu składa oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań o ich braku (druk do pobrania w urzędzie). W przypadku, kiedy dane zamieszone na wniosku są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, jako dowód własności wymagany do wyrejestrowania pojazdu rozumie się wszystkie wcześniejsze dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu. Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu wraz z wymaganymi załącznikami można przesłać pocztą na adres siedziby Starostwa. W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną po pozytywnej weryfikacji skanów załączonych do przesłanego wniosku organ rejestrujący wzywa do przekazania (pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru) oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych. Po otrzymaniu dokumentów organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać na podany adres decyzję oraz zwracane oryginały dokumentów.
|
10. Załączniki |