1. Nazwa sprawy |
Wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej z powodu zniszczenia lub utraty dotychczasowych tablic |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00, |
3. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
4.oryginał dowodu rejestracyjnego, 5.zniszczone tablice rejestracyjne lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty tablic(y), 6.w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej), Do wglądu: 1. oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo kartę pobytu, 2.dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej, Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty: 1. oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo kartę pobytu, 2.oryginał dowodu rejestracyjnego, 3.tablicę rejestracyjną, 4.w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).
|
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa: § za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa. 2. Opłata administracyjna za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych dokonana na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731 |
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalny czas 30 dni) |
7. Sposób załatwienia |
Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Strona może zamówić wtórnik brakującej tablicy lub zamówić tablice o nowym numerze rejestracyjnym. W przypadku zamówienia wtórnika (wtórników) tablicy rejestracyjnej starostwo wydać może tablice tymczasowe oraz pozwolenie czasowe na okres niezbędny do wyprodukowania wtórnika tablicy. W przypadku zagubienia lub zniszczenia tzw. „czarnych” tablic rejestracyjnych należy bezwzględnie zamówić tablice o nowym wzorze |
10. Załączniki |