1. Nazwa sprawy |
Zatwierdzanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drodze powiatowej lub gminnej |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 39 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30, e-mail: transport@powiatchoszczno.pl |
3. Podstawa prawna |
§ Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) § Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729). |
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek (wniosek powinien zawierać: określenie strony, nazwę ulicy lub numer drogi, miejscowość), 2. Załączniki: projekt zmiany organizacji ruchu, który powinien zawierać: § Plan orientacyjny w sali 1:10000 lub 1:25000, z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy, § Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się szkic bez sali, zawierający: parametry geometrii drogi oraz lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, § Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i warunki ruchu, § Uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu, § termin wprowadzenia zmian w organizacji ruchu, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu, § Opinię Komendanta Powiatowego Policji (dotyczy tylko dróg powiatowych), § Opinię zarządców dróg (właściwego dla drogi), § Nazwisko i podpis projektanta. |
5. Opłata |
Bez opłaty. |
6. Termin załatwienia |
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy). |
7. Sposób załatwienia |
Zatwierdzenie projektu |
8. Tryb odwoławczy |
Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na czynności administracyjne do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. |
9. Informacje dodatkowe |
Starosta wykonuje zadania organu zarządzającego ruchem na drogach gminnych i powiatowych w obrębie powiatu. W ramach tych zadań starosta zatwierdza projekty stałej i tymczasowej organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych. Do sporządzenia takiego projektu zobowiązani są m. in.: § zarządcy dróg, którzy wprowadzają zmiany w istniejącej organizacji ruchu na zarządzanych przez siebie drogach, § podmioty, które w wyniku prowadzonych prac remontowych lub budowlanych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi, § podmioty, które poprzez organizację imprez masowych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi. Wszelkie zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drodze muszą być uzgodnione w formie opinii z następującymi instytucjami: § właściwym burmistrzem lub wójtem – jeżeli zmiana dotyczy drogi gminnej, § zarządem powiatu – jeżeli zmiana dotyczy drogi powiatowej, § komendantem powiatowym Policji - jeżeli zmiana dotyczy drogi powiatowej. Projekt należy przedłożyć w dwóch egzemplarzach, z których jeden po ostemplowaniu zostanie zwrócony wnioskodawcy. Strona jest zobowiązana powiadomić starostę o wprowadzeniu zatwierdzonej zmiany w organizacji ruchu w terminie co najmniej 7 dni przed jej planowanym wprowadzeniem. |
10. Załączniki |