WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek osoby posiadającej własność budynku stanowiącego odrębny od gruntu przedmiot własności
Załączniki:
- postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku w przypadku, gdy właściciele zabudowań stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności nie żyją,
- pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty,
- dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Choszcznie, ul. Nadbrzeżna 2. Dokumenty należy składać w dni robocze w godz. od 730 do 1530
OPŁATY
- Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za wydanie decyzji zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Opłata skarbowa w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, w przypadku konieczności wydzielenia geodezyjnego działki gruntu przeznaczonego do przyznania na rzecz osób uprawnionych termin zależy od zakończenia pracy geodezyjnej.
SPOSÓB ZAŁATWEINIA SPRAWY
Decyzja administracyjna.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, ul. Niedziałkowskiego 14, pok. nr 7
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji starosty przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.