1. Nazwa sprawy |
PRZEREJESTROWANIE POJAZDU |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 4, tel. (95)748 89 61, fax. 95 748 89 72 Poniedziałek - Piątek 7.30-14.30, |
3. Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
1.Wniosek o rejestrację (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu), 2.Dowód własności pojazdu (umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia). 3.tablice rejestracyjne 4.dowód rejestracyjny Do wglądu: 1. oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo kartę pobytu, 2. dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej, Do odbioru dowodu rejestracyjnego należy przedstawić następujące dokumenty: 1. oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo kartę pobytu, 2. oryginał pozwolenia czasowego (jeżeli było wydane), 3. oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli upłynął termin badań technicznych w złożonych dokumentach, 4. w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej), 5. dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
|
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa. Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. 2. Opłata administracyjna za rejestrację pojazdu dokonywana jest na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731:
|
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalnie 30 dni). |
7. Sposób załatwienia |
Właściciel pojazdu otrzymuje spersonalizowany dowód rejestracyjny, kartę pojazdy, tablice rejestracyjne. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Rejestracji pojazdu dokonuje Starosta właściwy dla miejsca siedziby lub zamieszkania właściciela pojazdu. W przypadku, kiedy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, jako dowód własności wymagany Jeżeli zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności pojazdu przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopie tego dowodu. W przypadku woli posiadania tablic rejestracyjnych z wyróżnikiem indywidualnym, konieczna jest dodatkowa wizyta w urzędzie celem złożenia zapytania o możliwość wyprodukowania wnioskowanych tablic. Podczas tej wizyty należy złożyć wniosek wraz z dokumentami wymaganymi do zarejestrowania pojazdu. Opłata za wydanie indywidualnej tablicy motocyklowej wynosi 500,50 zł oraz 1000,50 zł za komplet tablic indywidualnych dla pojazdu samochodowego (z wyjątkiem ciągnika rolniczego). Na życzenie Klienta, za pomocą Systemu Wysyłania Powiadomień istnieje możliwość przekazania informacji dotyczącej odbioru dowodu rejestracyjnego na wskazany numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną po pozytywnej weryfikacji skanów załączonych do przesłanego wniosku organ rejestrujący wzywa do przekazania (pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru) oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych. Po otrzymaniu dokumentów organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać na podany adres decyzję oraz zwracane oryginały i tablice rejestracyjne.
|
10. Załączniki |