1. Nazwa sprawy |
Wykonanie zastępczej tabliczki znamionowej i nabicie zastępczego numeru identyfikacyjnego |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00, |
3. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
2. oryginał opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego (dotyczy pojazdu zabytkowego oraz pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy), 3. oryginał dowodu własności ramy, podwozia jeżeli dokonano wymiany tych elementów na odpowiednio ramę, podwozie bez numeracji fabrycznej, 4. oryginał postanowienia prokuratora lub zaświadczenie z policji dotyczące odzyskania pojazdu po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, 5. oryginał dowodu własności w przypadku nabycia pojazdu w drodze licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, 6. oryginał prawomocnego orzeczenia sądu ustalającego prawo własności pojazdu, jeżeli cecha identyfikacyjna pojazdu uległa zatarciu lub sfałszowaniu, 7. oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, w przypadku decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, którego markę określa się jako "SAM" (druk do pobrania w urzędzie), 8. oświadczenie właściciela potwierdzające brak tabliczki znamionowej lub oryginał zaświadczenia z przeprowadzonego badania potwierdzające brak tabliczki znamionowej, 9. w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej). 10. Do wglądu:
|
5. Opłata |
Opłata skarbowa: §za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa. §za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł, płatność dokonywana w kasie Urzędu Miejskiego w Choszcznie lub na rachunek Urzędu Nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005 ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej |
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalny czas 7 dni) |
7. Sposób załatwienia |
Starosta w drodze decyzji administracyjnej wyraża zgodę na wykonanie zastępczej tabliczki znamionowej lub wykonanie zastępczego numeru identyfikacyjnego nadwozia, oraz kieruje do wyznaczonej stacji kontroli pojazdu na wykonanie decyzji. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Decyzję wydaje Starosta właściwy dla miejsca siedziby lub zamieszkania właściciela pojazdu. Opinia rzeczoznawcy samochodowego powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej. W przypadku nabycia pojazdu, dla którego aktualny właściciel wnioskuje o wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych, do wniosku należy załączyć wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
|
10. Załączniki |