Funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów sprawuje Anna Pawlak
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów, bezpośrednio podlega Staroście Choszczeńskiemu. Mieszkańcy powiatu choszczeńskiego mogą zgłaszać się do Biura Rzecznika Konsumentów:
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Choszcznie zajmuje się udzielaniem bezpłatnej pomocy prawnej w indywidualnych sprawach konsumenckich na rzecz mieszkańców powiatu choszczeńskiego. Udziela, więc wyłącznie pomocy osobom fizycznym, (które nie prowadzą działalności gospodarczej) w sporach z przedsiębiorcą. Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie udziela porad przedsiębiorcom, ani też osobom, które wysyłają zapytania w sprawach innych niż konsumenckie, gdyż leży to poza zakresem jego kompetencji.
Wysyłając zgłoszenie w formie e-mailowej konsument może przesłać całość dokumentacji w formie skanów, natomiast przychodząc do biura osobiście powinien przynieść ze sobą kopie wszystkich dokumentów istotnych dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).
Rzecznik nie zajmuje się rozstrzyganiem sporów między konsumentami, a przedsiębiorcami, jedynie prowadzi w tym zakresie mediacje. Ponadto Rzecznik nie ma możliwości nakładania kar, wydawania nakazów lub zakazów wobec przedsiębiorców. Biuro rzecznika nie prowadzi również spraw dotyczących roszczeń kierowanych przez przedsiębiorców, spraw dot. danych osobowych, spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych, związanych z ochroną praw pacjentów czy członków spółdzielni mieszkaniowych, a także spraw z zakresu prawa pracy.