1. Nazwa sprawy |
Wymiana tablic rejestracyjnych z powodu zniszczenia lub utraty powodująca zmianę numeru rejestracyjnego |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 4, tel. (95)748 89 61 Poniedziałek - Piątek 7.30-14.30, |
3. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 3.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
|
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o wydanie nowych lub wtórnika tablicy (tablic) rejestracyjnych z tytułu zniszczenia (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu), 2. Zwrot tablic (tablicy) rejestracyjnych, 3. Dowód rejestracyjny, 4. Złożenie przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek zagubienia lub zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek kradzieży, 5. Pisemne pełnomocnictwo oraz dokument tożsamości (w przypadku reprezentowania właściciela pojazdu przez pełnomocnika), 6. Polisa OC (do wglądu), 7. Dowód uiszczenia opłaty. |
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa: § za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa. . 2. Opłata administracyjna za wymianę tablic rejestracyjnych obejmująca wymianę dowodu rejestracyjnego oraz znaków legalizacyjnych: · opłaty Opłata administracyjna dokonywana jest na rachunek Starostwa Powiatowego nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731 |
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalny czas 30 dni) |
7. Sposób załatwienia |
Wymiana tablic rejestracyjnych |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Strona zawiadamia starostę o zagubieniu lub zniszczeniu tablic rejestracyjnych. Strona może zamówić wtórnik brakującej tablicy, lub zamówić tablice o nowym numerze rejestracyjnym. Zmiana numerów rejestracyjnych wymusza wymianę dowodu rejestracyjnego. Dotychczasowe tablice (tablica) zostają unieważnione i przekazane do zniszczenia. Proces jest dwuetapowy i składają się na niego dwie decyzje: decyzja o rejestracji czasowej (wydawane jest pozwolenie czasowe na okres 30 dni) oraz decyzja o rejestracji ostatecznej (wydanie dowodu rejestracyjnego). Spersonalizowany dowód rejestracyjny jest produkowany na zlecenie starosty w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych W przypadku zagubienia lub zniszczenia tzw. „czarnych” tablic rejestracyjnych należy bezwzględnie zamówić tablice o nowym wzorze. |
10. Załączniki |